ساخت استخر ارزان

ساخت استخر ارزان

ساخت استخر، چه در فضای باز و چه سرپوشیده، پروژه ای پرهزینه است، اما اگر شرایط زمین خود را درک نکنید و مفهوم سازه را به درستی دریافت نکنید، مشکلاتی به وجود می آید که هزینه ای بسیار بیشتر از حد لازم برای شما خواهد داشت و به طور بالقوه رویا را به یک کابوس تبدیل می کند.

افراد زیادی هستند که باید هنگام برنامه ریزی استخر با آنها مشورت کنید.

  • همیشه در اولین مراحل برنامه ریزی استخر با یک مهندس سازه مشورت کنید. ما از طراحی سازه مراقبت می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که استخر شما در هنگام حضور در زمین شناور یا غرق نمی شود و می تواند به سازه های اضافی اطراف یا نزدیک استخر کمک کند.
  • مشاوره با یک شرکت تخصصی برای طراحی سیستم تصفیه و گرمایش ویا در مورد ظاهر محوطه استخر.
  • یک پیمانکار متخصص برای حفاری/ساخت و نصب استخر شما.

به عنوان مهندسان سازه، ما باید دو حالت را بررسی کنیم. زمانی که استخر پر از آب است و زمانی که استخر تخلیه شده و آماده تمیز کردن است. اگر طراحی ساختاری استخر خود را درست انجام ندهید، در نهایت با ترک، بالا آمدن یا فرونشست مواجه خواهید شد – همه مشکلات پرهزینه. ملاحظات زهکشی نیز وجود دارد – آب کجا می رود؟ آیا لوله کشی فعلی شما به اندازه کافی قوی است که بتواند با آن مقابله کند؟ باز هم، عدم برنامه ریزی برای این امر می تواند منجر به یک مسئله بسیار پرهزینه شود.

امکان سنجی ساخت استخر

 

مهندسان سازه با در نظر گرفتن تأثیر چندین عامل به شما کمک می کنند تا امکان سنجی طرح های خود را تعیین کنید.

فشار آب رایج ترین مسئله است، به همین دلیل است که اولین موضوعی است که باید بررسی کرد که آیا امکان نصب استخر وجود دارد یا خیر.

آب های زیرزمینی – درک سطح آب در زمین بسیار مهم است و ما همیشه توصیه می کنیم که یک بررسی دقیق، که شامل پایش طولانی مدت آب زیرزمینی است، تکمیل شود زیرا سطح آب در ژانویه با سطح آب در جولای متفاوت است. این بر نحوه نصب استخر تأثیر می گذارد و اگر در مراحل اولیه در نظر گرفته نشود، می تواند تبدیل به یک موضوع پرهزینه شود.

جرم استخر– اساساً، اگر چیزی را در زمین دفن کنید و به اندازه کافی سنگین نباشد، فشار آب آن را به سمت بالا می راند. وجود آب در زمین ممکن است پروژه را با مشکل مواجه کند. بنابراین، سوال این است که آیا جرم یک استخر جدید به اندازه کافی سنگین است که در برابر نیروی رو به بالا ناشی از فشار آب مقاومت کند؟ طراحی استخر شنا تعادل ظریفی است که توسط مهندس سازه شما با محاسبه ثابت می کند که نیروها در تعادل باقی می مانند .

شرکت‌های سازنده استخر معمولاً وزن آب را به عنوان تعادلی در مقابل دیوارهای فرورفته نگه می دارند ، بنابراین اگر به درستی انجام نشود، استخر خالی می‌تواند خطر ساختاری ایجاد کند. هنگامی که یک استخر پر است، آب به پایه و کناره‌های زیرزمینی فشار وارد می‌کند. فشار ایجاد شده توسط وزن آب در برابر فشارهای خارجی به عقب رانده می شود، اما استخر همواره سنگین تر است و بنابراین می خواهد در زمین فرو برود. اگر استخر خالی باشد، نیروهای افقی روی دیوار که به سمت داخل عمل می کنند و همچنین نیروهای بالابرنده روی پایه استخر افزایش می یابد. اغلب این شرایط موقتی است که بر طراحی حاکم است و عدم توجه به آن می تواند منجر به ترک شود، بنابراین دریافت مشاوره مهندسی سازه در مراحل اولیه برنامه ریزی و طراحی حیاتی است.

زمین شناسی – نوع و ماهیت خاک های زیر خانه/باغ شما تأثیر قابل توجهی در انتخاب تکنیک ساخت و ساز و شکل استخر شما خواهد داشت. حفاری در سنگ بستر زمان بر و پرهزینه خواهد بود، در حالی که حفاری در شن های دارای آب نیازمند برنامه ریزی دقیق برای کنترل سطح آب در حفاری است.

زهکشی استخر – یکی دیگر از ملاحظات مورد نیاز هنگام برنامه ریزی استخر، زهکشی برای تمیز کردن استخر است، وقتی استخر تخلیه می شود مقادیر زیاد آب به کجا می رود و با چه سرعتی؟ آیا لوله های موجود شما می توانند با تخلیه مقابله کنند؟

تعمیر و نگهداری – کلر همچنین هنگام طراحی استخرها چالش ایجاد می کند زیرا زنگ زدگی فولاد مورد استفاده در سازه های اطراف خود ایجاد می کند، بنابراین مشخصات رنگ خاصی برای محافظت از فولاد یا محلولی با استفاده از موادی مانند چوب گلولام  مورد نیاز است. باز هم، مشاوره یک مهندس سازه باعث صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری یا جایگزینی تیرهای فولادی زنگ زده، فرسوده یا آسیب دیده یا کارهای چوبی می شود.

شما باید مطمئن شوید که تمام این عوامل قبل از شروع به ساخت استخر شنا بررسی و در نظر گرفته شده اند وگرنه ممکن است اشتباه پرهزینه ای مرتکب شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *