ترموستات سونا خشک و سنگ هیتر

ترموستات سونا خشک یکی از ارکان مهم کنترل دما و گرما در سونا است. این دستگاه، وسیله ای است که اجازه افزایش یا کاهش دما را از محدوده مجاز نمی دهد و شرایط گرمایی سونا خشک را حفظ می کند. این کار به کمک بهترین سنسور های موجود در بازار انجام می شود. این دستگاه باید ویژگی های مختلفی داشته باشد تا بتواند کنترل را به صورت کامل و دقیق انجام دهد. همچنین باید به سنگ هیتر سونا خشک که  لوازم جانبی مهم سونای خشک می باشد دقت کرد .

ترموستات سونا خشک

ترموستات نوعی وسیله الکترونیکی و الکترومکانیکی است که برای مدیریت دمای دستگاه ها و بخش های مختلف از آن استفاده می شود. در سونا خشک نیز برای تعیین محدوده دمای آب، از آن استفاده می شود. با توجه به درجه بندی ترموستات مکانیکی، از ۰ الی ۹۹ درجه سانتی گراد درجه بندی شده است که به صورت دستی روی یک مقداری تنظیم می گردد و تا زمان رسیدن دمای آب به آن اندازه هیترها روشن هستند و بعد از رسیدن به آن مقدار، هیتر ها خاموش می شوند. در ترموستات های اتوماتیک نیز شیوع کار به این صورت است ولی نحوه کار ترموستات متفاوت می باشد.

ترموستات سونا خشک

قیمت ترموستات سونا خشک

ترموستات تجهیزات جانبی سونا خشک است که موجب بالا رفتن ایمنی و افزایش کیفیت استفاده از سونا می شوند. نسبت به نوع ترموستات مکانیکی و الکترونیکی و برندهای سازنده آن قیمت آن تعیین می شود. امروزه بهترین و پر استفاده ترین ترموستات سونا خشکاز نوع الکترونیکی می باشد که می توانید جهت اطلاع دقیق از نوع ترموستات مورد نیاز و قیمت آن با مشاوران آبگیر تماس حاصل فرمائید.

ویژگی های ترموستات سونا خشک

  1. حتی الامکان باید دارای مانیتور جهت نمایش دمای سونا، دمای درخواستی شما و محدوده مجاز دما باشد.
  2. دارای حافظه دائمی و غیر قابل حذف جهت برنامه ریزی برای زمان های روشن شدن و خاموش شدن به طور خودکار باشد.
  3. انواع مختلف این وسیله در محدوده دمایی ۰ تا ۹۹ درجه سانتی گراد را اندازه گیری می کنند.
  4. ترموستات سونا باید دارای برنامه های پیش فرض تعیین شده برای فصول مختلف سال باشد. این کار با توجه به اختلاف دمای تابستان و زمستان در جهت بهبود عملکرد هیتر و گرمایش سونا است.
  5. ترجیحا ترموستات باید دارای قابلیت تنظیم آلارم در صورت تغییرات شدید گرمایی محیط و یا آژیر برای حالت هایی که سیستم گرمایش از کنترل خارج می شود؛ باشد.
  6. ترموستات سونا خشک در حالت ایده آل باید دارای توانایی قطع برق کامل سونا برای جلوگیری از آتش سوزی باشد.

سنگ سونا خشک

با توجه به حجم بالای ایجاد شده توسط هیتر برقی سونا، اگر بخواهیم این حرارت را به صورت مستقیم به اتاق سونا خشک منتقل کنیم، تجهیزات چوبی سونا قطعا در اطراف گرمکن دچار سوختگی شده و امکان آتش سوزی به وجود می آید. برای این منظور در سونا خشک، از سنگ هیتر استفاده می کنند.

سنگ سونا خشک

سنگ هیتر نوعی سنگ خاص و متفاوت از سنگ های معمولی است که حرارت را به روش انتقال حرارت تشعشعی وارد محیط سونا می کند و سپس با توجه به فرآیند همرفتی، دمای اتاق به محدوده مورد نظر برای سونا خشک می رسد. باید از میان مختلفی، سنگ هایی با قابلیت تحمل شوک حرارتی بالا انتخاب شود و هر ۵ سال یکبار نیز تعویض شود.

سنگ های دگرگونی و یا آذرین انتخاب های مناسبی برای سنگ هیتر سونا خشک هستند. این سنگ ها به دلیل همواره قرار گرفتن در معرض گرما و همچنین ترکیبات ساختاری خاص، توانایی زیادی در ذخیره و انتقال گرما دارا می باشند. سنگ هیتر مورد استفاده در سونا را باید همواره بررسی کرد تا در صورت خرد شدن، قبل از آسیب زدن به هیتر، نسبت به تعویض آن اقدام شود.

سنگ هیتر برقی

سنگ هیتر برقی

در داخل هیتر های برقی سنگ مخصوصی جای نهاده می شود که جنس و نوع سنگ هیتر برقی مهم است و باید در زمان تهیه، به آن دقت شود تا بهترین سنگ هیتر را انتخاب کنید. جهت اطلاع از قیمت و انواع مختلف سنگ هیتر به بخش تماس های سایت آبگیر مراجعه کنید و با مشاورن تماس حاصل فرمائید. آبگیر با بیش از ۲۰ سال سابقه در این حوزه بهترین ها را برای شما معرفی خواهد کرد.

نکته مهم در انتخاب سنگ هیتر و ترموستات

شما می توانید برای کسب اطلاعات فنی و دقیق و همچنین ثبت سفارش برای ترموستات سونا خشک و سنگ هیتر در اجرای پروژه سونا خشک خود با پشتیبانی تمام وقت مجموعه آبگیر تماس حاصل کنید.

مقالات مرتبط :

با انواع جت جکوزی آشنا شوید

ساخت استخر

هزینه ساخت استخر

ساخت سونا خشک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *