دیگ بخار استخر

استخر خود را به دیگ بخار مجهز نمایید

دیگ بخار استخر

ما در این مقاله به کمک مشاوران آبگیر به شما کمک می کنیم تا بهترین دیگ بخار را برای استخر خود تهیه کنید.

یکی از مهمترین بخش ها در ساخت استخر انتخاب دیگ بخار برای سونا است. در اغلب استخرها سونای بخار نیز وجود دارد که باید همواره گرم و مرطوب باشد، برای تأمین آن به بهترین دیگ بخار نیاز است برندها و کمپانی های زیادی هستند که انواع مختلفی از آن را تولید و عرضه می کنند. اما همه آن ها برای استخر گزینه مناسبی نیستند و باید طبق فاکتورها یکی از انواع آن ها را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به دیگ های بخار و قیمت آن ها بپردازیم علاوه بر این، اگر به صورت دقیق می خواهید از این موضوع مطلع باشید می توانید از مشاوران آبگیر جویا شوید.

دیگ بخار

کاربرد مهم دیگ بخار در استخر

خیلی از افراد فکر می کنند که دیگ بخار تنها در سونای استخر استفاده می شود در حالی که ما در این مقاله بیان خواهیم نمود که شما می توانید کاربردهای متنوع آن را بهتر بشناسید. گرم کردن فضای داخلی استخر رایج ترین و نخستین کاربرد دیگ بخار در تأمین گرمایش محیط داخلی استخر است تا دما همواره ثابت و به یک مقدار باشد.

مزیت استفاده از دیگ های بخار در استخر

 

  • راندمان انرژی بالاتر می باشد و در پی آن میزان صرف هزینه برای تولید آن کمتر است.
  • سیستم آن پیچیده نبود و خیلی آسان است
  • ضریب اطمینان برای گرم کردن محیط داخلی بالا است
  • در مواقع خرابی یکی از آن ها، بقیه آن ها عهده دار فعالیت خواهند بود تا از افت دمای استخر جلوگیری نمایند. در حالی که گرمکن یا وسایل برقی دیگر که تعدادی از آن ها استفاده می کنند در موقع خرابی یا هرگونه نقص، موجب افت دما تا برطرف شدن مشکل می شود.
  • گرم نگه داشتن محیط داخلی سونای بخار
  • در سونای استخر باید حجم معینی از بخار وجود داشته باشد به گونه ای که دما افت نکرده تا ساعت ها بتواند داخل سونا را به همان شرایط اولیه حفظ کند. دیگ بخار چنین امکانی را برای شما فراهم می کند.
  • حتی می توانید آب داخل استخر را در زمستان به کمک همین سیستم گرم کنید بدون آنکه از افت دما نگرانی داشته باشید.
  • صرفه جویی در مصرف آب

خرید دیگ بخار برای استخر

پارامتر هایی در خرید این محصول برای استخر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا برای خرید باید ظرفیت و اجزای آن را به صورت دقیق به دست آورید که تشخیص هر کدام از اجزاء آن باید از طرف متخصص این حوزه صورت گیرد. انواع دیگ های بخار وجود دارد از جمله: دیگ بخار برقی، دیگ بخار گازی و… که تعیین هر کدام به شرایط استخر و نیاز آن وابسته است. باید برحسب نمودار منحنی بار گرمایشی یا نمودار تعادل گرما ظرفیت دیگ مورد نیاز را محاسبه نمائید.

قبل از خرید، ابتدا با متخصص و طراح آن مشورت کنید. اگر ساخت و طراحی استخر توسط شرکت آبگیر انجام شده باشد، تمامی مصالح مورد نیاز به صورت کاملا دقیق محاسبه شده و در حین اجرا نیز نصب خواهد شد بدون آنکه شما را  درگیر چنین مسائلی کند. قبل از انتخاب نیز حتما با کارفرما مشورت کرده و نظریه خود را ابلاغ می نماید تا در صورت تصمیم نهایی و قطعی، نسبت به تامین آن اقدام نماید.

 دیگ بخار برقی در استخر

به منظور تولید بخار در سونا می توان از دیگ بخار برقی نیز استفاده نمود. در داخل سونای استخر باید همواره شرایط محیطی یکسان بوده و هیچ گونه افتی از نظر غلظت بخار آب وجود نداشته باشد. حتی افزایش بخار بیش از ظرفیت محیط هم می تواند روی  تنفس افراد تاثیر گذاشته و منجر به تنگی نفس گردد. لذا این مسئله بسیار مهم است که تجهیزات مورد استفاده در سونا بخار به گونه ای باشند که تنظیمات پایداری داشته و در نتیجه سونا بتواند بهترین خدمات را به مراجعین ارائه کند.

دیگ بخار

با توجه به اهمیت این موضوع ما پیشنهاد می کنیم که برای تهیه تمامی تجهیزات سونای بخار من جمله: دیگ بخار برقی از گروه تخصصی ساخت استخر سونا جکوزی آبگیر کمک بگیرید. ما در شرکت آبگیر به کمک متخصصین با تجربه و با ارائه مشاوره رایگان به مشتریان، کمک می کنیم تا نه تنها بهترین انتخاب را داشته باشند بلکه تجهیزات مناسب و درستی را انتخاب نمایند.

مزایای استفاده از دیگ بخار برقی

مسلما این سوال مطرح می شود که با نصب دیگ بخار برقی در سونای استنخر از چه مزیت هایی برخوردار خواهیم شد؟

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از دیگ بخار برقی، می توانید به صورت اتوماتیک و کاملا دقیق، میزان بخار موجود در سونای بخار را کنترل نمائید. شما ابتدا برحسب اندازه محیط، میزان بخار که نیاز است در چنین فضایی وجود داشته باشد را در دیگ بخار برقی تعریف می کنید. در داخل دیگ سنسوری وجود دارد که افت یا افزایش میزان بخار محیط را می سنجد و طبق دستور تعریف شده عمل کرده و آن را روشن یا خاموش می کند تا بخار به حد تعریف شده برسد. با این کار در مصرف آب بسیار صرفه جویی نیز می شود.

قیمت خرید دیگ بخار

شرکت های زیادی هستند که در تولید و عرضه این محصول نقش اساسی دارند و بر حسب نوع و جنس آن هر کدام از شرکت های قیمت هایی روی آن درج کرده اند. آبگیر با انجام مذاکرات بین شرکت ها و برندهای سرشناس در تولید این تجهیز مورد استفاده سعی می کند بهترین نوع آن را با قیمت مناسبی خرید کند که قطعا فاکتورهای آن نیز برای کارفرما تحویل داده می شود. قیمت این تجهیز بر حسب ظرفیت و لوازم جانبی(تجهیزات شامل مشعل، کنترل کننده های برقی، نرم کننده آب، پمپ، دودکش و …). آن متغییر است. ما همواره سعی می کنیم با توجه به طراحی های دقیق انجام شده توسط تیم طراحی آبگیر، بهترین گزینه را انتخاب کرده و با هزینه مناسب آن را برای کارفرما بخرد.

قیمت دیگ بخار خانگی

انتخا بهترین دیگ بخار سونای خانگی بر حسب مشخصات فنی و انواع آن متفاوت است. اصولا دیگ بخار سونای خانگی به شکل برقی و گاز سوز بوده و اکثرا کوچک هستند. باید ظرفیت مورد نیاز در استخر خانگی را بدست آورید و طبق آن شروع به پیدا کردن دیگ متناسب با آن کنید. ظرفیت آن را با توجه به ظرفیت اتاقک سونا تعیین می کنند.

دیگ بخار استخر

ارتفاع اتاقک سونا باید طبق استاندارد ۲٫۱ متر باشد و مدت زمان رسیدن به دمای بخار مد نظر ۲۰ دقیقه است. دمای مورد نظر در سونای خانگی ۴۲-۵۶ درجه سانتیگراد است. همه این موارد و مواردهای دیگر که توسط تیم آبگیر محاسبه می شود. که بر حسب آن قیمت دستگاه سونا بخار خانگی تعیین می شود. می توانید از طریق مشاوران رایگان کمپانی آبگیر همه سوالات خود را در میان بگذارید.

برای مشاوره با متخصصین آبگیر هم اکنون تماس بگیرید. ۰۹۱۲۶۱۲۶۱۸۵

 

مقالات مرتبط :

ساخت استخر

هزینه ساخت استخر

پمپ استخر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *