جکوزی

طراحی و ساخت جکوزی

طراحی و ساخت جکوزی (ثابت و معلق)

شاید برای شما جالب باشد که جکوزی نام یک شرکت بزرگ در آمریکاست که در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات مربوط به استخر و حمام همانند وان، فعالیت می کنند. همان گونه که می دانید جکوزی را وان ماساژ دهنده هم می گویند به این معنا که فشار آب داخل آن با برخورد به بدن، عضلات و ماهیچه ها را تحت تاثیر قرار داده و یکی از بهترین روش ها برای درمان و رفع خستگی است. با توجه به این که آب، ذاتا آرامش دهنده است، همین نیز مزید بر علت خواهد شد که شما بتوانید از انواع جکوزی برای آرامش روانی خود بعد از یک حجم کاری زیاد، بهره مند شوید.

تاریخچه ساخت جکوزی:

جکوزی توسط برادران جکوزی طراحی و ساخته شد. در سال ۱۹۰۰ خانواده جکوزی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کردند تا این که در سال ۱۹۵۰ یکی از افراد خانواده به روماتیسم مفصلی مبتلا شدند. این بیماری با درد زیادی در مفصل ها همراه است. لذا افراد خانواده به دنبال راهی بودند که از قدرت آب استفاده کرده و این درد را کم کنند. در این زمان برادران جکوزی یک پمپ را به کار برده و از همان زمان توانستند از آب درمانی با فشار کمک بگیرند.  اولین جکوزی ها، در ایالت کالیفرنیا و به صورت چوبی ساخته شد که امروزه شاهد پیشرفته ترین انواع جکوزی در سراسر دنیا و من جمله ایران هستیم. ساخت جکوزی یکی از مهمترین قسمت ها در ساخت استخر است.

فواید استفاده از جکوزی:

زمانی که به شما گفته می شود از جکوزی استفاده کنید این سوال مطرح خواهد شد که این کار چه مزیت هایی را برای انسان خواهد داشت. در باب مزیت جکوزی می توان اینگونه گفت که:

  • مهمترین مزیت جکوزی این است که کمک می کند تا خستگی عضلات شما رفع شده و در نتیجه آرامش روانی را به دنبال خواهد داشت. همه ما زمانی که از نظر جسمی بسیار خسته و ضعیف هستیم، از نظر روحی نیز در شرایط خوبی به سر نخواهیم برد و لذا آب درمانی در انواع جکوزی به شدت می تواند مفید باشد.

لازم است بدانید که جکوزی می تواند به تسکین درد بسیار کمک کند. زمانی که شما وارد یک حجم زیادی از آب گرم می شوید که با فشار به سمت بدنتان پاشیده می شود، این شرایط به ویژه گرما بر روی درد تاثیر گذاشته و به راحتی آن را تسکین می دهد در نتیجه آستانه تحمل شما به درد بیشتر می شود. البته توجه داشته باشید که جکوزی تنها می تواند دردها مزمن را آرام کند.

گروه تخصصی آبگیر سازنده بهترین استخرها با مشاوره رایگان در خدمت همشریان عزیز می باشد.

 

مقالات مرتبط :

ساخت استخر کشاورزی ، ساخت استخر خانگی ، ساخت استخر  سرپوشیده

لوازم و تجهیزات استخر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *