سونا خشک

ابعاد سونا خشک

ابعاد استاندارد سونا خشک

ابعاد سونا خشک به شکل استاندارد، دربرای کاهش اتلاف گرما در سونا خشک، ارتفاع سقف به طور استاندارد باید ۷ فوت تقریبا معادل ۲ متر و ۱۳ سانتی متر باشد. مساحت  اتاق ها نیز به طور معمول باید بین ۵ تا ۳۰ متر مربع باشد. هنگام طراحی ابعاد سونا خشک، شما نیاز به حداقل ۶۰ الی ۶۵ سانتی متر فضای افقی برای نیمکت برای هر شخص دارید. به طور ایده آل در سونا خشک؛ هر شخص باید بتواند روی یک نیمکت دراز بکشد. بنابراین در صورت امکان، بین ۱ متر و ۸۰ سانتی متر تا ۲ متر فضای افقی برای دراز کشیدن هر شخص روی هر نیمکت جا بگذارید.

توجه داشته باشید که ابعاد سونا خشک نه‌تنها تعیین می کند که چه تعداد افرادی به راحتی می توانند همزمان از اتاق سونا استفاده کنند؛ بلکه ظرفیت خروجی هیتری را که نیاز دارید نیز مشخص می کند.

بیشتر سوناها دارای نیمکت های دو طبقه در دو ارتفاع مختلف هستند. نیمکت بالایی در حدود ۹۰ سانتی متر تا ۱ متر و نیمکت پایینی بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر ارتفاع دارند. پهنای نیمکت ها هم معمولا ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر است. نیمکت پایینی دارای دو مزیت است؛ اول اینکه هنگامی که شما در نیمکت بالایی نشسته اید، به عنوان پایه عمل می کند و پله بالا و پایین رفتن شماست. دوم اینکه زمانی که نیمکت بالایی خیلی گرم است، یک ناحیه با دمای پایین تر برای تغییر مکان شما بر اثر تشدید گرما فراهم می کند. بعضی از تولیدکنندگان  نیمکت پایینی را به صورت کشویی طراحی می کنند که باعث نظافت و تمیزی بیشتر در سونا خشک می شود. اکثر سوناها دارای  کفپوش قابل جابجایی هستند.

محاسبه ابعاد سونا خشک

بعضی از سوناهای خشک دارای پنجره های شیشه ای نیز هستند. انواع پنجره های شیشه ای شامل روشن، مات و یا حتی دارای طرح و نقش در سوناها کار شده است. اما به یاد داشته باشید که پنجره های بیشتر یعنی اتلاف گرمای بیشتر! برای این منظور از پنجره های دوجداره با فاصله بین ۲٫۵ تا ۳ سانتی متر میان دو لایه بیرونی پنجره استفاده کنید. این کار باعث به حداقل رساندن اتلاف گرما در سونا خشک می شود.

 محاسبه و طراحی دقیق ابعاد سونا خشک توسط تیم آبگیر

شما می توانید برای دریافت اطلاعات و ابعاد دقیق طراحی سونا خشک و همچنین اطلاع از هزینه ها و نمونه های ساخته شده سونا خشک توسط گروه آبگیر با ما در ارتباط باشید. مجموعه آبگیر یکی از بهترین طراحان و مجریان سونا خشک و بخار در ایران با سابقه طولانی و تیم پشتیبانی تمام وقت و بسیار قوی است.

 

مقالات مرتبط :

بازسازی استخر

ساخت سونا خشک

طراحی سونا خشک

هیتر سونا خشک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *