استخر-و-جکوزی-محمدشهر

ساخت استخر [به صورت تصویری و ویدیوی]

گروه تخصصی آبگیر با بهرمندی از حرفه و تخصص پرسنل خود و استفاده از متریال روز دنیا قادر است تا با مشاوره و طراحی در ساخت استخر خانگی ، ساخت استخر سرپوشیده روباز با طراحی های مدرن و خاصی را برای شما عزیزان علاقه مند شناگری به ارمغان بیآورد. تجربه ۲۰ ساله شرکت در پروژه های کوچک و بزرگ سازه های آبی به شما این اطمینان رو می دهد که پروژه مد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تحویل خواهید گرفت.

مشاوره، طراحی و ساخت استخر با هزینه مناسب و کیفیت متفاوت

انواع استخرها

بر حسب نیازهای هر بخش می توان استخرها را در چندین بخش تقسیم کرد:

  • استخر روباز
  • استخر سرپوشیده
  • استخر خانگی
  • استخر عمومی
  • استخر غواصی
  • استخر مسابقات یا قهرمانی
  • سایر استخرهای مسابقه
  • استخر بادی
  • استخر درمانی
  • استخر کف متحرک

انواع استخر با توجه به مصالح

بسته به نوع مصالح، نحوه طراحی و ساخت استخرها نیز متفاوت است. این تفاوت فقط در ساخت حوضچه ها است و سیستم  لوله کشی و سیستم فیلترینگ تقریبا یکی می باشد.

دسته‌بندی انواع استخر با توجه به مصالح عبارتند از:

  • استخر فایبرگلاس
  • استخر وینیل
  • استخر گانیتی
  • استخر بتنی
  • استخر چوبی
  • استخر شیشه‌ای
  • استخر معلق

در ادامه به مفهوم این نوع استخرها خواهیم پرداخت.

استخر های خانگی هستند که با توجه به شرایط شخصی شما، می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده و پس از آن تمام مراحل طراحی و اجرای استخر را به ما می سپارید. آبگیر از نظرات مشتریان ایده پرداز نیز استقبال می کند، طوری که اگر شما نظری و یا پیشنهادی برای زیباتر شدن استخرتان داشته باشید با تیم ما در میان گذاشته و تمام زوایای آن مورد بررسی قرار گرفته و با شما جهت اجرا یا عدم اجرا در میان گذاشته خواهد شد.

انواع استخر از نظر موقعیت

دو گروه طبقه‌بندی انواع استخر از نظر موقعیت مکانی:

۱) استخر روکاراین نوع استخر ارزان ترین وساده ترین می باشد که معمولا جنس آن نیز از کامپوزیت های فایبرگلاس، وبنیل می باشد

۲) استخر توکار: یا زیر زمینی که می‌توان در هر اندازه‌ای و هر شکلی ساخته شود.

 

فیلم ساخت استخر

در این ویدیو نحوه آرماتور بندی و ساخت یک استخر شیک را مشاهده می کنید.

طراحی و ساخت استخر خانگی و ویلایی

فضای ساخت استخر خانگی و ویلایی

فضایی که در نظر دارید در آن حوضچه  قرار داده شود، نیازمند ویژگی هایی می باشد که اکثریت آن ها به سادگی قابل اجرا است.

به عنوان مثال: اگر طرفدار استخر روباز در منزل و یا ویلایتان هستید، بهتر است فضایی که به آن اختصاص داده خواهد شد جلوی آفتاب باشد و به اصطلاح بهتر آفتاب گیر باشد. تا لذت شنا در آفتاب طبیعی را بچشید. علاوه بر آن، هزینه های جانبی مربوط به تجهیزات استخر اعم از تکنولوژی گرمایشی را در این روش می توان به حداقل رساند. نکته دیگری که در مورد استخر خانگی روباز می توان مطرح کرد، رعایت فاصله حداقلی استخر با درختانی است که ریشه های گسترده دارند. این مورد به حفظ ساختمان استخر کمک می کند چرا که رشد ریشه درختان در زمین اطراف استخر، می تواند موجب آسیب ساختمان و تجهیزات استخر شود.

ساخت استخر خانگی

در نظر داشته باشید که تخصصی ترین مشاوره استخر، طراحی و ساخت  استخر خانگی و استخر ویلایی تمام بخش هایی مانند آرماتور بندی و تصفیه استخر و… توسط تیم ما انجام می گیرد. تمامی اعضای تیم از کارشناسان خبره و متخصص این حوزه می باشند.

زیرساخت‌های لازم جهت ساخت استخر باغ و ویلا

بعد از بررسی همه جوانب محل احداث استخر خانگی، نقشه کشی و محاسبات با توجه به ابعاد استخر روباز خانگی یا ویلایی، فضای مورد نظر را با استفاده از ماشین آلات حفاری کرده و خاکبرداری صورت می گیرد. کف استخر را صاف کرده و برای ایجاد قسمت‌های کم عمق و عمیق استخر، آن را شیب‌بندی و سپس بتن‌ریزی می‌کنند. بعد از اتمام این دو بخش، مرحله بعدی آرماتور بندی کف استخر است که با میلگرد به صورت شبکه ای در کف و دیواره استخر انجام می گردد. طبق نقشه ای که از قبل طراحی و محاسبه شده است، تاسیسات کار مکانیک لوله های ورود و خروج آب را جای نهاده و برق کار نیز سیم مشی مربوط به روشنایی را انجام می دهد. بعد از اتمام بخش اول زیرساخت پروژه نوبت به بتن ریزی می رسد البته می توانید از بلوک های سیمانی برای کف استخر  استفاده نمائید که روش آسان تر و اقتصادی تری است.

 

ساخت استخر خانگی + ساخت استخر در باغ

 

بعد از چیدن بلوک‌ها در کف استخر با ریختن ملات روی آن، تمام حفره‌های موجود در بین بلوک‌ها را می‌پوشانند. فاز اول زیرساخت به اتمام رسید حالا نوبت به فاز دوم یعنی احداث دیواره های استخر خانگی می رسد. به همین روال می توانید با چید بلوک های سیمانی و پر کردن داخل آن ها با ملات دیوارها را نیز احداث کنید. البته در ساخت استخر خانگی نیز همین مراحل با کمی تفاوا اجرا می شود.

آب‌بندی استخر خانگی و باغ

بعد از اتمام دو فاز کف سازی و دیوار سازی استخر منتظر خشک شدن کامل آن ها خواهید ماند. بعد از خشک شدن نوبت عایق بندی می باشد. با ترکیب سیمان سفید، چسب بتن و پودر سنگ ملاتی درست کرده و با آن استخر را عایق بندی می کنید. ملات درست شده را به تمام کف و دیواره هاای استخر می کشند و بعد استخر را کاملا از آب پر می کنند تا نشتی را در صورت وجود بیابند. بعد از گذر چند روز سطح آب را اندازه گیری می نمایند، اگر سطح آب پایین رفته باشد و دیوارهای بیرونی نم زده باشند نشان از نشت آب استخر است که باید دوباره عایق بندی صورت گیرد.

بعد از اتمام آب بندی پشت دیواره ها را با مصالح ساختمانی مثل سنگ شفته آهک انجام می دهند. بعد از اتمام داخل استخر را کاشی کاری می کنند.

مرحله آخر ساخت استخر خانگی و ویلایی

بعد از کاشی کاری داخلی و محوطه سازی اطراف استخر خانگی، درون استخر را پر از آب نموده و سیستم گرمایشی را روشن می کنند تا از نبود ایراد اطمینان یابند. استخر شما آماده است می توانید شروع به شنا کردن و لذت بردن کنید.

با این که این کار ساده ای به نظر می رسد ولی یکسری اصول و نکات ریزی هم دارد که متخخصان آبگیر می توانند در احداث استخر خانگی شما را یاری نمایند.

ساخت استخر کشاورزی

برای پرورش ماهی در زمین های کشاورزی استخر های کشاورزی احداث می شود.

مرحله اول: متخصصان با استفاده از ورق های ژئوممبران نقشه برداری و  اطلاعات اولیه مورد نیاز را در ساخت استخر کشاورزی جمع آوری می نمایند. در مرحله دوم ابعاد استخر را مشخص می نمایند این دو مرحله در ساخت استخر کشاورزی حائز اهمیت هستند. این دو مرحله تعیین کننده محل استخر آب، محاسبه حجم، شکل و ابعاد، نوع ساختار خاک و برآورد هزینه احداث استخر ژئوممبران با استفاده از آنها انجام می شود.

سپس استخر بر اساس پارامتر های اعلام شده طراحی می شود که تعیین محل استخر آب، تعیین حجم استخر و تعیین شکل و ابعاد استخر از جمله  بخش های مهم طراحی محسوب می شود. در مرحله بعدی با استفاده از تجهیزات نقشه طراحی شده پیدا سازی می شود. بعد از حفاری و شیب بندی و هم چنین لوله گذاری مرحله نصب ورق ژئوممبران و آب بندی کامل استخر و تست آن می باشد. این مراحل برای استخر کشاورزی می باشد و تقریبا با ساخت استخر خانگی کمی متفاوت می باشد.

تمامی مراحل توسط تیم طراحی واجرائی آبگیر اجرا می شود.

هم فکری در طراحی و ساخت استخر خانگی

اگر به دنبال ساخت استخر خانگی با پیشرفته ترین متریال و تجهیزات هستید؛تیم مجرب طراحی و اجرا کننده استخر آبگیر با بیش از ۲۰ سال سابقه و با بهره مندی از به روز ترین کلکسیون و نمونه کار های طراحی و عملی شده درجه یک، آماده است تا استخر خانگی شما را به وجود بیآورد.

ابتدا، شما با تیم طراحی و کارشناسان آبگیر تماس حاصل نموده و تعیین می کنید که چه مدل و نوع استخری می خواهید و فضایی که برای آن در نظر دارید چه اندازه است. هزینه از نظر ما مرحله آخر یک برنامه کاری بوده و قدم اول مربوط به اجرای درست و مشتری پسند پروژه است. بنابراین در آخر نیز با توجه به بودجه ای که در نظر گرفیتد تیم مشاوره نظرات خود را برای شما شناگر و دوستدار شنا بیان می کند.

مشاوره در ساخت استخر

طراحی و ساخت استخر های شنا امروزه از قوانین خاص مهندسی مربوط به خود بهره می برند. استخر و جکوزی برای خانگی و کشاورزی دارای اصول و اشکال هندسی مختلفی هستند که در  طراحی باید لحاظ گردد. علاوه بر رعایت استانداردهای سازه، رضایت کارفرما باتوجه به فضای محدود ساختمان از حیث معماری مورد نظر است. در ساخت استخرهای عمومی و حرفه ای نیز با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، مطابق با اهداف کارفرما توجه به استانداردهای موجود الزامی می باشد. 

مشاوره ساخت استخر خانگی

استخری که می خواهید در خانه احداث کنید و در طول روز یا تعطیلات شنا کنید، باید کاملاً اصولی باشد تا از خطرات احتمالی شما را مصون بدارد. علاوه بر اهمیت سازه و استانداردهای لازم برای احداث حوضچه استخر، محیط اطراف آن نیز مهم است تا شما حس آرامش چند برابری را تجربه کنید. برای داشتن چنین حوضچه ای نیاز به متخصص برای طراحی و اجرا است، شرکت آبگیر با بیش از ۲۰ سال تجربه توانسته است مشتریان خود را همواره راضی نگه دارد. این تیم برای اجرای طرح های جدید و به روز مطابق با استانداردهای روز همیشه به روز می باشد. ساخت استخر ارزان و در عین حال زیبا با محیط دلنشین و استاندارد را با ما تجربه کنید.

مشاوره ساخت استخر کشاورزی

برای بخش کشاورزی نیز استخرهایی احداث می گردد که قطعا باید اصول مربوط به آن رعایت شود تا نه تنها از خسارت های احتمالی جانی دور بمانید، از خسارت مالی و محصولات نیز به دور باشید. خیلی از افراد چنین می پندارند که ساخت استخر کشاورزی آسان تر است در حالی که چنین نیست و باید با هزینه کم بهترین استخر را احداث کرد ک قطعا نیاز به متخصص این حوزه را نشان می دهد. برای دریافت مشاوره از متخصصان آبگیر برای ساخت استخر ارزان در بخش کشاورزی نیز می توانید همین الان تماس بگیرید.

مشاوره ساخت استخر پرورش ماهی

برای پرورش ماهی نیاز به استخر دارید که اصول تصویه آب و… در آن رعایت شده یاشد. اگر در برق کاری و لوله کشی آن دقت نشود قطعا شما را دچار ضرر خواهد کرد. س بهتر است قبل از اینکه چنین اتفاقات تلخ و ناگواری را تجربه کنید بهتر است قبل شروع به احداث با مشاور ساخت استخر مشورت کنید.

مشاوره، طراحی و ساخت استخر با هزینه مناسب

یکی از گزینه هایی که بعد از ساخت ویلای شما به آن می اندیشید احتمالا ساخت استخر خانگی یا ویلایی اختصاصی است. استخر دقیقا همان چیزی است که لذت روز های تابستانی شما را در ویلایتان تضمین می کند و اوقاتی سرشار از تفریح سالم را در کنار خانواده و دوستانتان به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید، طراحی و اجرای استخر کاری بسیار تخصصی است و نیازمند به کار گیری تیمی متشکل از طراحان، مهندسان و کارکنان مجرب و حرفه ای می باشد.

مشاوره، طراحی و ساخت استخر با هزینه مناسب و کیفیت متفاوت

اگر می خواهید تمام مراحل ساخت استخر شما را از ابتدا تا انتها و با خیالی راحت نظاره گر باشید، با ما تماس بگیرید. همکاران ما در بخش مشاوره استخر تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و برای تصمیم گیری مناسب و دریافت بهترین نتیجه، شما را یاری خواهند کرد.

مقدمات ساخت استخر

در طی مشاوره، شما با توجه به شرایط مالی و سایر فاکتور ها نظیر موقعیت و مساحت زمین مورد نظرتان، به انتخاب نوعی از استخرها( ساخت استخر سرپوشیده یا استخر روباز) اقدام می کنید.

در مرحله بعد طراحی استخر توسط مهندسان متخصص و با تجربه و مجرب ما و با در نظر گیری سلایق شما انجام خواهد شد. تمامی مراحل ساخت استخر به تفکیک در طرح و نقشه اجرایی مد نظر قرار گرفته و با توجه به آن، زمانبندی با اولویت اتمام سریع انجام می شود. سپس اقدامات لازم جهت دریافت مجوز و کارهای اداری انجام شده و در کمترین زمان ممکن کار بنای سازه استخر آغاز می شود.

ساخت استخر  سرپوشیده و روباز

در مرحله اول و پس از تصمیم گیری برای ساخت، مشاوره استخر از طرف همکاران ما به شما ارائه می شود تا ضمن کسب اطلاعات لازم و آشنایی با مراحل طراحی و اجرای استخر، به انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع استخر متناسب با شرایط خود دست یابید. همانطور که می دانید، استخر ها از نظر موقعیت قرار گیری در ساختمان، به دو دسته کلی استخر روباز و استخر سر پوشیده تقسیم می شوند.

طراحی و ساخت استخر های خاص و متفاوت

استخر های سرپوشیده عمدتا یا در فضای درونی ساختمان ها قرار می گیرند و یا در محیطی اختصاصی همچون ساختمانی مجزا در حیاط، باغ و یا ویلا ها طراحی می شوند. انواع روباز به دلیل امکان بهره مندی از نور طبیعی خورشید و همچنین هزینه پایین تر طراحی و احداث در مقایسه با ساخت استخر سرپوشیده، از طرفداران بیشتری برخوردار است. علاوه بر آن استخر های رو باز، به فضای کمتری نیاز دارند و در ابعاد متفاوت می توانند در فضا هایی همچون حیاط خانه، محوطه باز باغ یا ویلا و یا حتی در تراس ها و پشت بام ساختمان ها ساخته شوند. اگر فضای مناسبی دارید و می خواهید هزینه کم تری را متحمل شوید می توانید با متخصصین ابگیر در این زمینه مشورت بگیرید. (۰۹۱۲۶۱۲۶۱۸۵)

خلاقیت در طراحی و ساخت استخر سرپوشیده و روباز

همکاران ما به شما کمک خواهند کرد تا با کمترین هزینه ها، بهترین تجهیزات استخر و نیز در زمانی کمتر از حد معمول، صاحب استخری با بهترین سازه و طراحی و امکانات شوید.

طراحی و ساخت استخر های خاص و متفاوت

طراحی استخر علاوه بر دانش و مهندسی دقیق، می تواند با بهره گیری از فاکتور خلاقیت به پروژه ای هنری و جذاب تبدیل شود. برای داشتن یک استخر متفاوت خاص از نظر طراحی و سازه، می توانید از میان نمونه کار های بی شمار و به روز ما، طرح هایی را برگزینید. ساختاستخر ارزان با گوشه های خمیده و یا زوایای منحنی، می تواند زیبایی بی نظیری به حیاط خانه و یا ویلای شمال شما ببخشد. از سوی دیگر می توانید از آبنما ها با طراحی های شیک و جذاب در حاشیه استخر خود استفاده کنید و یا اگر فرزند کوچکی دارید، می توانید از تجهیزات مخصوص کودکان همچون سرسره یا سکوی کودک بهره بگیرید. انواع خلاقیت های دیگر نیز می تواند در ساخت حاشیه های استخر، کاشی کاری ها و سازه استخر به کار برده شده و بر زیبایی استخر شخصی شما بیافزایید.

نمونه ای از استخر های احداث شده آبگیر:

ساخت استخر لاکچری:

استخر احداث شده در نیاوران

استخر-نیاوران

استخر-نیاوران

استخر ساخته شده در لواسان

ساخت استخر [به صورت تصویری و ویدیوی]

استخر-لواسان

 

 

مقالات مرتبط :

هزینه ساخت استخر

هزینه دیگ بخار 

هزینه پمپ استخر

بازسازی استخر

2 پاسخ
  1. مهسا
    مهسا می گوید

    سلام
    خیلی مقلله خوب و مفیدی گذاشتین
    البته ذکر کنم که پروژه ما هم بسیار خوب و در تایم مناسب از سوی شرکت محترمتان اجرا شد . خیلی خیلی ممنونم . ب امید همکاری های متمادی . ???❤❤??

    پاسخ

تعقیب

  1. […] ساخت استخر – مراحل ساخت استخر [به صورت تصویری و ویدیو… […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *